http:// peymancenter .blog.ir

پیمان سنتر http:// peymancenter .blog.ir

http:// peymancenter .blog.ir

پیمان سنتر http:// peymancenter .blog.ir

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

peyman peymancenter | پنجشنبه, ۴ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۲۵ ب.ظ

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

پیمان سنتر

 

  • بهترین فیلم و سریال های زبان انگلیسی را تماشا کنید.
  • کتاب ها، مجلات و صفحات اینترنتی که به موضوعات شان علاقه مندید بخوانید.
  • وبلاگ با زبان انگلیسی راه اندازی کنید.
  • با دوستان واقعی و مجازی انگلیسی صحبت کنید (هرچند دست و پا شکسته)
  • بازی های موبایل مخصوص یادگیری زبان انگلیسی انجام دهید.
  • رادیوی انگلیسی گوش کنید.
  • جلو آینه انگلیسی صحبت کنید.

و

۱- بخش ورودی

   خواندنی (Reading)

حداقل ۵ کلمه در روز یاد بگیرید. پیشنهاد من این است که از فلش کارت ها یا لیست لغتی که خودتان می نویسید استفاده کنید. این لیست را در جایی نگه دارید که دم دست باشد و بطور مرتب بتوانید مرور کنید. (بهترین روش یادگیری لغات را قبلا گفته ایم). اگر ۵ کلمه در روز یاد بگیرید، ۱۸۲۵ کلمه در سال یاد گرفته اید! در تمام دوران دبیرستان فقط ۲ تا ۳ هزار لغت یاد می گیرید. با این روش دایره لغاتتان آنقدر خوب می شود که تقریبا هر چیزی در انگلیسی را می فهمید.

  شنیداری (Listening)

به فایل های صوتی گوش کنید. از رادیو انگلیسی زبان گرفته تا منابع و مکالمات انگلیسی، پادکست ها و … هدف این فایل های شنیداری این است که دایره گسترده ای از لغات را در یک زمان کوتاه به گوش شما برسانند. مثلا اگر به یک خبر به زبان انگلیسی گوش دهید تعداد زیادی لغت و جمله به گوش تان می خورد، برخی را بلدید و برخی برای شما جدید هستند. نکته مهم اینجاست که تا می توانید باید به فایل های صوتی انگلیسی گوش دهید. (دقت کنید، تا می توانید) سعی کنید فایل هایی انتخاب کنید که در مورد همه موضوعات متنوع صحبت می کنند، از آشپزی، تا مد ، لباس یا مکالماتی که در باره رانندگی یا مضرات فست فود انجام می شود. یک نکته اینجا این است که می توانید قبل از خواب هم یک فایل صوتی را گوش کنید و بگذارید حتی وقتی خوابتان برد روشن بماند!

۲- بخش خروجی

  نوشتاری (Writing)

یک وبلاگ بسازید و هر روز در آن پست منتشر کنید. پست های حداقل ۵۰۰ کلمه ای. یا راجب هر موضوعی در مجلات، نظر خود را در قالب یک مقاله ۵۰۰ کلمه ای بنویسید. با این کار، هر چیزی که یاد گرفته اید (کلمه، گرامر و جمله) در حافظه تان تثبیت می شود. نوشتن یک مزیت عمده نسبت به صحبت کردن دارد، اینکه مجبورید با دقت و بدون اشتباه بنویسید! و چون زمان بیشتری برای فکر کردن نسبت به صحبت کردن دارید، می توانید از لغات بیشتری استفاده کنید.

  صحبت کردن (Speaking)

قبیل از اینکه شروع به صحبت کنید، متون را با صدای بلند برای خود یا ترجیحا در جمع دوستان بخوانید. تا می توانید متن انگلیسی پیدا کنید و باصدای بلند بخوانید. با روش خواندن با صدای بلند، شما در واقع دارید زبان انگلیسی را بصورت کاملا درست صحبت می کنید. اما اگر مانند آنچه بقیه به شما می گویند، فقط شروع به صحبت کردن کنید، مثلا مکالمه، قطعا در حین مکالمه اشتباهات زیادی را انجام می دهید و این اشتباهات اگر تکرار شوند، اصطلاحا در بدن شما جا می افتند و اصلاح کردن آنها بسیار سخت خواهد بود. پس اگر متون را با صدای بلند بخوانید در واقع دارید بدون اشتباه، صحبت کردن و مکالمه انگلیسی را تمرین می کنید.

این چهار کار را هر روز به مدت یک ماه انجام دهید، قول می دهم که از پیشرفت خود در زبان انگلیسی شگفت زده می شوید. حداقل مطالعات جدید و تجربه شخصی من که این را نشان داد.

 به یاد داشته باشید که افراد موفق کارهایی را انجام می دهند که افراد ناموفق از آن کارها خوششان نمی آید.

  • peyman peymancenter

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی